הָעֲזָרָה הַגְּדוֹלָה
2024





״א וַיּוֹלִכֵנִי אֶל־הַשָּׁעַר […] י״ג וְאֵלֶּה מִדּוֹת הַמִּזְבֵּחַ […] י״ד מֵהָעֲזָרָה הַקְּטַנָּה עַד־הָעֲזָרָה הַגְּדוֹלָה […] ט״ו וְהַהַרְאֵל אַרְבַּע אַמּוֹת וּמֵהָאֲרִיאֵל וּלְמַעְלָה הַקְּרָנוֹת אַרְבַּע״ מתוך יחזקאל מ״ג




הָעֲזָרָה הַגְּדוֹלָה הורכבה מתשעה פסלים ופרטיטורה. הפרטיטורה הונחה על מעמד תווים, סמוך לכניסה. היא בוצעה פעמיים  בשני קונצרטים פתוחים במהלך זמן התערוכה.


לעֲזָרָה הַגְּדוֹלָה היו שני אופנים (מודוסים) הופעה ותפעול: "יום" ו- "לילה", שנבדלו זה מזה באור ובצליל, טבעיים ומלאכותיים. המעבר בין האופנים האלו כלל טקס שנערך מדי יום במהלך התערוכה.
הָעֲזָרָה הַגְּדוֹלָה היא הפרק השלישי בטטרלוגיה "וְהַהַרְאֵל אַרְבַּע אַמּוֹת", והקונסטמפלציה השניה. שמה לקוח מחזון בית המקדש של יחזקאל (יחזקאל מ"ג). התערוכה הייתה פתוחה לציבור במשך 16 ימים בקיץ 2024.

הָעֲזָרָה הַגְּדוֹלָה התפתחה סביב בעיה לוגית בחזון המקדש של יחזקאל. תוכנית אדריכלית כתובה, מפורטת, מדוייקת ויפה של בית המקדש, שאיננה ניתנת ליישום. בעיה זו היוותה השראה לפעולה ולמעשה, השואפים לקיום עובדתי.
וְהַהַרְאֵל אַרְבַּע אַמּוֹת, פרק ג׳:
הָעֲזָרָה הַגְּדוֹלָה